Partnerzy serwisu:
Pasażer

Leszno – Głogów: Więcej pociągów i zmiana przewoźnika

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-05-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Leszno – Głogów: Więcej pociągów i zmiana przewoźnika
fot. JR
W grudniu tego roku nieco zwiększyć ma się liczba połączęń na spinającej trzy województwa trasie Leszno – Wschowa – Głogów. Jednocześnie samorządy zaczną zlecać obsługę odcinka nowemu operatorowi, Kolejom Wielkopolskim. Dolnośląskie tłumaczy to problemami z realizacją przewozów przez Polregio.

Ruch pociągów pasażerskich pomiędzy Lesznem a Głogowem został wznowiony w grudniu 2019 r. po ośmioletniej przerwie. Przy obsłudze i finansowaniu przewozów na tej trasie współpracują trzej marszałkowie: wielkopolski, lubuski i dolnośląski. Początkowo uruchamiali oni sześć par kursów dziennie, zgodnie zapowiadali jednak stopniowy rozwój oferty.

Wreszcie pojawi się zapowiadana ósma para

Ten następował jednak powoli, bo dziś pociągi Polregio pokonują tę trasę siedem razy dziennie. Tymczasem już w 2021 r. województwa lubuskie i wielkopolskie określiły docelową liczbę kursów na osiem do dziesięciu par. Teraz, cztery lata później, ma zostać osiągnięta minimalna wartość wskazana wówczas przez organizatorów.

– Od nowego rozkładu jazdy 2025/2026 oferta zostanie zwiększona do ośmiu codziennych par pociągów – zapowiada Michał Nowakowski, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. To dobra informacja m. in. dla mieszkańców kilkunastotysięcznej Wschowy (lubuskie). Pociąg jest tam najszybszym środkiem transportu w relacji do Leszna i istotnym w kontekście dojazdów do Głogowa czy, pośrednio, Zielonej Góry.

Kolejna trasa przejmowana przez KW

W połowie grudnia tego roku w życie wejdzie więcej zmian. – Całość przewozów na linii Leszno – Wschowa – Głogów będzie uruchamiana przez Koleje Wielkopolskie – stwierdza nasz rozmówca. Samorządowy operator przejmie obsługę od Polregio.

Dlaczego podjęto decyzję o zmianie operatora? – W związku z bardzo wysoką zawodnością usług świadczonych przez Lubuski Zakład Polregio – mówi przedstawiciel UMWD. Istotnie zakład ten borykał się w ostatnich latach z problemem braku wystarczającej liczby sprawnych pojazdów spalinowych, co skutkowało zastępowaniem części kursów autobusami. Zdarzało się to także na opisywanym fragmencie linii 14. Należy jednak zauważyć, że w ostatnim okresie skala utrudnień odczuwanych na lubuskich trasach niezelektryfikowanych znacząco spadła, co potwierdził zarówno przewoźnik, jak i lubuski urząd marszałkowski.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Sieradz: Będzie remont jednego z peronów

Infrastruktura

Sieradz: Będzie remont jednego z peronów

Kasper Fiszer 14 marca 2025

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Sieradz: Będzie remont jednego z peronów

Infrastruktura

Sieradz: Będzie remont jednego z peronów

Kasper Fiszer 14 marca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5